Najczęściej zadawane pytania dot. usuwania wgnieceń

Najczęściej zadawane pytania dot. usuwania wgnieceń 2019
Tomasz Tomaszewski

Przez ponad 11 lat, od kiedy zajmujemy się usuwaniem wgnieceń bez lakierowania otrzymaliśmy tysiące pytań od naszych Klientów. Postanowiliśmy te najczęściej zadawane zebrać w całość i na nie odpowiedzieć. Wiemy, że nie każdy ma czas i ochotę na telefonowanie oraz przyjazd dlatego właśnie dla nich będzie to najwygodniejsza forma do zdobycia potrzebnych informacji.


Kliknij w belkę aby rozwinąć odpowiedź.

Do naprawy wgnieceń stosuje się różne metody PDR. Są to m.in technika SMART, Glue Puller. Jedna polega na wypychaniu wgniotki od wewnątrz, natomiast druga oparta jest na wyciąganiu haczyka zatopionego w kropli kleju umieszczonego na wgnieceniu.

Najczęściej wgniecenia wyciągane są z karoserii samochodów, głównie ze zderzaków, drzwi, masek i dachów. Zdarzają się również naprawy baków motocykli czy przyczepek.

Osoba, która profesjonalnie wyciąga wgniecenia nazywana jest technikiem PDR.

Cena zależy od wielu czynników m.in. ilości wgniotek, miejsca uszkodzenia i czasu spędzonego na naprawie. Najlepiej wysłać zdjęcia na maila do wyceny, aby poznać cenę naprawy.

Głównym celem jest przywrócenie wgniecionemu elementowi fabryczny kształt przy zachowaniu oryginalnej powłoki lakierniczej.

Tak, pod warunkiem używania w trakcie naprawy najwyższej jakości narzędzi a naprawa będzie przeprowadzona przez technika z odpowiednim doświadczeniem.

Jest wiele zalet bezinwazyjnego usuwania wgnieceń, należą do nich m.in. oszczędność pieniędzy, oszczędność czasu, zachowanie oryginalnego kształtu i lakieru elementu, a także uniknięcie utraty wartości samochodu.

Wymyślenie technik usuwania wgnieceń bez lakierowania przypisuje się niemieckim specjalistom Mercedesa w latach 40-tych XX wieku.

Tak, można wyciągać wgniecenia z aluminiowych elementów karoserii. Trzeba jednak pamiętać, że jest to materiał znacznie bardziej wymagający i tylko technicy PDR z odpowiednio dużym doświadczeniem są w stanie sprawnie z nim pracować.

Wyciągnięcie jednego wgniecenia trwa zazwyczaj od kilku do kilkunastu minut. Należy jednak dodatkowo uwzględnić etap przygotowania (np. demontaż elementów w celu dostania się do wgniotki), jak również zakończenia (np. wyrównywanie niedoskonałości techniką młoteczkowania i cieni oraz ponowny montaż zdjętych elementów). Samochody, które mają wgniecenia na każdym elemencie karoserii - jesteśmy w stanie naprawić w ciągu 1 - 3 dni roboczych.

W zasadzie każde, o ile spełnią dwa podstawowe warunki - lakier na uszkodzonym elemencie nie jest pęknięty, ani nie był szpachlowany. Powód, jak i miejsce wgniecenia w tym przypadku są nieistotne.

Niestety, charakterystyka pokrytego szpachlą elementu zmienia go na tyle, że wyciągnięcie wgniecenia bez lakierowania będzie niemożliwe.

Tak, z elementów pokrytych oryginalnym lakierem można wyciągać wgniecenia. Wymagane jest, tylko aby był on położony zgodnie ze sztuką lakierniczą.

Należy wybierać takie warsztaty, które budzą zaufanie i cieszą się dobrą opinią wśród Klientów. Przed wybraniem miejsca, do którego oddamy samochód do naprawy - warto przeczytać i zweryfikować opnie na Facebooku i w mapach Google, obejrzeć zdjęcia oraz filmy z napraw, a także zadzwonić i porozmawiać. Dobry technik doradzi najlepsze rozwiązanie dla Klienta, nie dla siebie i warsztatu.

Najczęściej trafiają do nas samochody, w których wgniecenia na karoserii powstały w wyniku uderzeń gradzin, kamieni i kasztanów, wjechania w słupki lub inne przeszkody, drobnych stłuczek oraz kolizji, a także z powodu uszkodzeń w trakcie transportu.